طراحي گرافيكي طراحي گرافيكي .

طراحي گرافيكي

طراحي لوگو

طراحي لوگو حرفه اي نيازمند دانش و مهارت هاي خاصي در حوزه گرافيك، روان شناسي و فرهنگ جامعه است. امروزه لوگو بخشي جدايي ناپذير از هر برند و كسب و كار و سازماني است كه سعي مي شود تا به گونه اي طراحي شود تا علاوه بر ساده بودن، جذاب و خلاصه و در عين حال منحصر به فرد باشد. اما براي ايجاد اين ويژگي هاي مهم، لازم است تا يك سري نكات ريز و مهم در نظر گرفته شود كه در اين مقاله مي خواهيم به معرفي بخشي از آنها بپردازيم. لوگو logo يا آرم، يك جلوه و عنصر بصري است كه براي معرفي برند، شركت يا كسب و كار شما به كار مي رود. امروزه شركت هاي تجاري، كسب و كار هاي مختلف، ادارات و مجموعه هاي گوناگون از اين المان گرافيكي استفاده مي كنند تا بتوانند به نوعي خود را در ميان مخاطبان و افراد جامعه معرفي كنند. به طور كلي استفاده از علائم، نشانه ها و تصاوير از مدت هاي بسيار دور استفاده مي شده است. در زبان فارسي به اين عنصر گرافيكي، نشان واره نيز گرفته مي شود. در ادامه با ما همراه باشيد تا در مورد انواع logo، ويژگي ها و طراحي آن مطالب مفيدي را بيان كنيم.

https://www.smore.com/4p91k


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۷:۵۰ توسط:آيدا موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي يك لوگو خوب چيست؟

طراحي لوگو يك مهارت كاربردي و مهم در دنياي امروز است كه در هر كسب و كار و استارت آپي در يك برهه زماني به آن نياز پيدا مي كند. امروزه لوگو يك جلوه بصري مهم شناخته مي شود كه مي تواند در جذب مخاطب و شناساندن يك شركت و يك مجموعه به مخاطبان هدف خود در جامعه، بسيار موثر و دقيق عمل كند. اما تمام اين مزايا و موارد به طراحي آن بستگي دارد كه بايد با در نظر گرفتن ويژگي هاي مختلفي انجام شود.براي آگاهي از قيمت طراحي لوگو به سايت آرمكده مراجعه كنيد. لوگو چيست؟ لوگو ها، آرم هايي هستند كه به نمايندگي از يك سازمان يا شركت معين از طريق يك تصوير بصري، قابل درك و تشخيص مي باشند. يك آرم معمولاً شامل نمادها ، متن هاي اختصاري يا هر دو است. آرم ها اغلب توسط يك گرافيست با مشورت يك شركت و كارشناسان بازاريابي ساخته مي شوند. به طور كلي در مورد انواع اين آرم ها مي توان گفت سه دسته آرم وجود دارد كه معمولا و غالبا به صورت تركيبي استفاده مي شوند. اين سه دسته عبارتند از: Ideographs: تصاوير با فرم آزاد كه مي توانند كاملاً انتزاعي باشند. picographs: تصاوير نمادين و نمايشي. logotype: نمايش هاي متني ساده ، مانند حروف اول يك شركت. تصوير شماره يك ويژگي هاي يك لوگو خوب كدام اند؟ به طور كلي در مورد ويژگي هاي يك آرم و لوگو خوب مي توان به چهار اصل مهم اشاره نمود كه عبارتند از: بايد مناسب با مخاطب باشد: هميشه بهترين آرم ها، جالب ترين آنها نيستند بلكه آرم هايي موفق هستند كه بتوانند با مخاطبان هدف سازگار تر بوده و جذاب تر باشند. آرم ها بايد به راحتي خواندني باشند: در مورد اين ويژگي مي توان گفت آرم هايي كه بتوانند به راحتي رمزگشايي شده و منظور خود را به مخاطب برسانند، مي توانند موفق تر باشند. نشان واره ها بايد متمايز باشند: در واقع آرم ها، نماد هاي بصري هستند كه يكي از مهمترين ويژگي هاي آنها، بايد متمايز بودن شان باشد. چرا كه هر نماد بايد حداقل در يك منطقه بتواند خود را به وسيله يك آرم يا نماد از ديگران متمايز سازد. آرم ها بايد مقياس پذير باشند: در واقع در اين رابطه بايد گفت آرم ها بايد بتوانند مقياس ها و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند و به راحتي متناسب با كاربرد هاي مختلفشان، مورد استفاده قرار گيرند.

https://www.smore.com/eytqu-my-smore-newsletter


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۷:۱۴ توسط:آيدا موضوع: نظرات (0)

طراحي لوگو و يا اصطلاحا نشان تجاري

طراحي لوگو و يا اصطلاحا نشان تجاري، هنري، فرهنگي و صنعتي يكي از مهمترين پارامترهاي اوليه و ضروري در راه اندازي و آغاز كسب و كار، كارآفريني و تجارت نوين در سراسر جهان است.

به گزارش ايسنا،بنابراعلام آرمكده، لوگو و يا در اصطلاح عاميانه آرم، به شكل يك علامت، تصوير، حرف و يا تركيبي از تمامي موارد، طراحي شده و به ارگان مورد نظر اختصاص داده خواهد شد. لوگو با هدف هويت بخشيدن و معرفي فعاليت سازمان و يا تجارت مورد نظر طراحي شده و به عنوان يك نشان تخصصي ثبت خواهد شد.

امروزه طراحي  لوگو و يا نشان هاي تجاري توسط نرم افزارهاي مختلف در اين زمينه انجام شده و احتياج به پرداخت هزينه هاي مختلف خواهد داشت.آرمكده يكي از مجموعه هاي فعال در زمينه طراحي لوگو و هويت برند است كه مي توانيد در اين زمينه با مشاوره رايگان بهترين انتخاب را براي لوگو خود  داشته باشيد.

اهميت طراحي لوگو

امروزه اهميت طراحي لوگو نسبت به گذشته رنگ و لعاب بيشتري داشته و يكي از ضروري ترين مراحل بازاريابي موفق و راه اندازي كسب و كارهاي رضايت بخش محسوب مي‌شود.

بخش اعظم اهميت طراحي و ساخت لوگو مربوط به ايجاد  انحصار و معرفي فعاليت مورد نظر و تجارت نوبنياد است. خوشبختانه با افزايش استقبال كاربران و اطلاع از اهميت طراحي نشان و يا لوگو، نرم افزارهاي تخصصي بسيار زيادي در اين زمينه برنامه نويسي شده و در اختيار متقاضيان قرار گرفته است.

پيشنهاد مي شود طراحي و ثبت لوگو را در راس پارامترهاي مربوط به تاسيس و راه اندازي فعاليت و يا تجارت خود قرار داده و بازاريابي هدفمند و برنامه ريزي شده را محقق نماييد.

نرم افزارهاي طراحي لوگو

امروزه با توجه به همه‌گيري و گسترش نقش وب سايت هاي مختلف، فضاي مجازي و دنياي اينترنتي، برنامه نويسي نرم افزارهاي مبتدي و پيشرفته در اين خصوص، تحول بسيار عظيمي در طراحي انواع مختلف لوگو ايجاد نموده و گامي موثر در بازاريابي هاي هدفمند و موفقيت هاي تجاري برداشته است.

به شكل كلي تمامي نرم افزارهاي داخلي و خارجي موجود در اين حوزه به دو شكل نرم افزارهاي مبتدي و نرم افزارهاي تخصصي در بازار مصرف موجود مي‌باشند.

نرم افزارهاي مبتدي طراحي لوگو

اين نوع از نرم افزارهاي در دسترس، قابليت استفاده عمومي در جمعيت كاربران را داشته و نياز به تخصص و مهارت ويژه اي نخواهد داشت. نرم افزارهاي مبتدي به منظور يادگيري، آزمون و خطا و طراحي نشان هاي غير تخصصي مورد استفاده قرار گرفته و از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

نرم افزار لوگو ميكر logo maker، نرم‌افزار ‏اي اي اي لوگو AAA LOGO، نرم‌افزار طراحي لوگو كريتورLogo Creator، نرم‌افزار لوگو فاندري Logo Foundry، نرم‌افزار جتاي jeta، نرم افزار گيمپ Gimp، نرم افزار اينك اسكيپ Ink Scape، نرم افزار ديزاينر Desygner و نرم افزار طراحي لوگو يس Logo Yes، از مهمترين و پركاربردترين نرم افزارهاي آسان و مبتدي در طراحي و ساخت انواع مختلف لوگو هستند.

نرم افزارهاي تخصصي طراحي و ساخت لوگو

 

نرم افزارهاي تخصصي طراحي لوگو از تنوع بالايي برخوردار بوده و برخلاف نرم افزارهاي مبتدي، احتياج به تخصص و مهارت اوليه در اين زمينه خواهد داشت.

بهترين روش به منظور استفاده آسان و رضايت بخش از اين نرم افزارها، كار كردن با نرم افزارهاي مبتدي و كسب مهارت به منظور طراحي حرفه اي لوگو در زمينه هاي مختلف هنري، تجاري، بازرگاني، صنعتي و آموزشي است.

نرم‌افزار فتوشاپ Adobe Photoshop، نرم افزار ايلاستريتور Illustrator، نرم افزار كورل دراو Corel draw و نرم افزار ادوبي اينديزاين Adobe In Design از مهمترين نرم افزارهاي پيشرفته در حوزه طراحي انواع مختلف لوگو در سراسر جهان هستند.

اين نوع از نرم افزارهاي تخصصي به منظور طراحي نشان‌هاي شاخص توسط افراد كاملا حرفه اي مورد استفاده قرار گرفته و از امكانات بيشتري در نسخه هاي ارتقا يافته برخوردار مي باشند.

هزينه هاي طراحي انواع مختلف لوگو

يكي از سوالات رايج در اين زمينه، هزينه‌هاي مورد نياز به منظور طراحي و ثبت انواع مختلف لوگو در حوزه هاي مختلف تجاري و بازرگاني است. پيش از هر چيزي بايد توجه داشت كه هزينه هاي طراحي لوگو بسته به نوع نشان طراحي شده كاملا متفاوت بوده و در يك بازه بزرگ قرار خواهد گرفت. معمولا هزينه هاي مورد نياز در اين زمينه به شرح زير است:

طراحي آرم و يا لوگو توسط افراد مبتدي

اين سبك از طراحي نشان تجاري توسط افراد آماتور انجام شده و احتياج به تخصص فراوان در اين زمينه نخواهد داشت. از اين رو هزينه مورد نياز در طراحي اين نوع از لوگو نسبت به انواع ديگر آن بسيار كمتر بوده و مقرون به صرفه خواهد بود.

طراحي آرم و يا لوگو توسط افراد نيمه حرفه اي

اين سبك از طراحي لوگو نسبتا هزينه بيشتري داشته و در تاسيس و بازاريابي سازمان ها و نهادهاي بزرگتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اين نوع از طراحي نشان و يا آرم توسط افراد حرفه اي تر انجام شده و احتياج به دانش زمينه اي از اصول طراحي خواهد داشت.

طراحي آرم و يا لوگو توسط افراد حرفه اي

اين سبك از طراحي لوگو و يا نشان تجاري احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي داشته و توسط افراد كاملا متخصص، مجرب و با سابقه در اين زمينه انجام شد.

معمولا طراحي، ساخت و ثبت لوگوهاي فوق حرفه‌اي به منظور معرفي كسب و كارهاي بزرگ، شعبه دار و بين‌المللي انجام شده و از اهميت بسيار زيادي در گسترش بازاريابي و توسعه هدفمند تجارت هاي جهاني برخوردار است.

https://www.isna.ir/news/99102921478/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D9%88-%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C

https://www.isna.ir/news/99100604384/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۶:۳۴ توسط:آيدا موضوع: نظرات (0)