طراحي گرافيكي طراحي گرافيكي .

طراحي گرافيكي

ويژگي هاي يك لوگو حرفه اي

معرفي لوگو
لوگو يك علامت گرافيكي، نشان، نماد يا به اصطلاح نشان واره است كه براي نمايش و شناساندن يك شركت، سازمان، محصول يا برند استفاده مي شود. اين المان تصويري ممكن است به شكل يك طرح انتزاعي يا مجازي باشد يا مي تواند به صورت يك طرح همراه با نام برند نمايش داده شود. آرم ها به بخشي جدايي ناپذير از شناسه هاي تجاري شركت هاي امروزي تبديل شده اند. امروزه اين المان گرافيكي، به طور گسترده و فورا شناخته مي شوند و به عنوان يك دارايي نامشهود ارزشمند براي يك شركت هستند كه در بيشتر شرايط، براي محافظت از مالكيت معنوي، آن مارك تجاري مي شود.

تصوير شماره يك

معرفي لوگو

معرفي لوگو
لوگو يك علامت گرافيكي، نشان، نماد يا به اصطلاح نشان واره است كه براي نمايش و شناساندن يك شركت، سازمان، محصول يا برند استفاده مي شود. اين المان تصويري ممكن است به شكل يك طرح انتزاعي يا مجازي باشد يا مي تواند به صورت يك طرح همراه با نام برند نمايش داده شود. آرم ها به بخشي جدايي ناپذير از شناسه هاي تجاري شركت هاي امروزي تبديل شده اند. امروزه اين المان گرافيكي، به طور گسترده و فورا شناخته مي شوند و به عنوان يك دارايي نامشهود ارزشمند براي يك شركت هستند كه در بيشتر شرايط، براي محافظت از مالكيت معنوي، آن مارك تجاري مي شود.

تصوير شماره يك

طراحي لوگو
در رابطه با طراحي اين نماد ها بايد گفت، به طور كلي ساختار و طراحي اين عناصر مهم گرافيكي به صورت هاي مختلفي انجام مي شوند كه عبارتند از:

آرم نوشتاري (تايپوگرافي): اين نوع از طراحي تنها شامل نام برند، نام اختصاري شركت يا حروف اختصاري از آن مي باشد. گاهي ممكن است حروف اختصاري با اعداد نيز همراه باشند. 
آرم هاي شمايلي (آيكون): اين نوع از آرم ها شامل تصاويري هستند كه مي تواند تصويري از يك شي يا يك المان طبيعي در دنياي واقعي باشد. اين نوع آرم ها فقط به صورت يك تصوير طراحي مي شوند.
لوگو حرف نماد: نوعي ديگر از آرم ها هستند كه مي توان آن را به نوعي زير دسته لوگو تايپوگرافي دانست. اين آرم ها تنها شامل يك يا كمتر از حرف به صورت تركيبي هستند كه با يك نماي گرافيكي ايجاد شده اند.
آرم هاي تلفيقي: طراحي اي نوع از آرم ها شامل تركيبي از دو نوع آرم بالا است كه هم يك تصوير منحصر بفرد را داشته و هم كلمه اي براي مشخص و معرفي كردن برند در اطراف تصوير به كار مي رود.
به طور كلي طراحي لوگو يكي از مهارت هاي حرفه اي در زمينه طراحي و گرافيك است كه ويژگي هاي لوگو  بايد بيانگر خصوصيات آن شركت بوده و در ذهن كاربران ماندگان باشد.

https://armonamad.blogsky.com/

 

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۲:۴۳ توسط:آيدا موضوع: نظرات (0)

طراحي لوگو حرفه اي چگونه است؟

اهميت لوگو
لوگو يك جلوه بصري بسيار پركاربرد در دنياي امروز است كه در اغلب شركت ها و موسسات از آن استفاده مي شود. امروزه مي توان به طور قطع به يقين گفت، هر برندي كه قصد دارد تا در ميان افراد مختلف يك جامعه شناخته شود، سعي مي كند تا در بخش تبليغات كسب و كار خود هزينه كند كه يكي از مهمترين اين ها، طراحي لوگو است.

در مورد اهميت لوگو بايد گفت لوگو مي تواند سبب جذب افراد به سمت شما شود. اين طرح هاي كوچك مي توانند اولين تاثيرگذاري از جانب برند يا شركت شما بر مشتريان هدف تان بگذارند. همچنين طراحي لوگو جذاب علاوه بر اينكه مي تواند مخاطبان را جذب كند، مي تواند معرف فعاليت، ويژگي ها و اهداف شما براي مخاطب نيز باشد.

تصوير شماره يك

طراحي لوگو حرفه اي
طراحي لوگو به بيان ساده عبارت است از ايجاد يك جلوه بصري كه ويژگي هاي يك عنصر گرافيكي به نام لوگو يا آرم يا نماد يا نشان واره را داشته باشد. طراحي لوگو يكي از مهم ترين قسمت هاي تبليغاتي و يا بهتر است بگوييم يكي از مهم ترين بخش هاي هويتي براي يك كسب و كار يا شركت است. 

از آنجايي كه امروزه انواع مختلفي از لوگو ها وجود دارند، به عنوان مثال لوگو تصويري، لوگو نوشتاري و لوگو تركيبي كه هر كدام مي توانند به زير دسته هاي خاص خود تقسيم بندي شوند، مي توان گفت طراحي لوگو حرفه اي مبحث بسيار مهم و تخصصي است كه بايد توسط طراحان و متخصصان حوزه گرافيك انجام شود.

http://armonamad.loxblog.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۰:۵۵ توسط:آيدا موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي يك لوگو و آرم حرفه اي

1- منحصر به فرد بودن لوگو
طراحي لوگو شما بايد قدرت حضور در بازار را داشته و بلافاصله توسط مخاطبان شما تشخيص داده شود. يك راه بسيار مناسب براي انجام اين كار، عدم استفاده نشان هاي عمومي، تصاوير و يا آيكون هاي تكراري است. در حالي كه طرح بايد معرف كسب و كار شما باشد ولي در عين حال نشان دادن محصول يا خدماتي كه شما فراهم مي كنيد در آرم الزامي نيست. استفاده از خلاقيت بالا، طراحي نوشتاري حرفه اي و تايپوگرافي نيز مي تواند، ضمن اضافه كردن اعتبار به طرح لوگو، به منحصر به فرد بودن نام تجاري شما نيز كمك كند.

2- به ياد ماندني بودن لوگو
يك طراحي حرفه اي و عالي ، نياز به ايجاد يك حس طنين انداز در كاربران با نگاه اول دارد تا آن را به نشاني به ياد ماندني تبديل كند .به رسميت شناختن نام تجاري شما در ميان مخاطبان، به ساخت يك رابطه بين شما و مشتريانتان كمك خواهد كرد و باعث افزايش درصد اعتماد به نام تجاري شما و اعتبار شما در بازار خواهد شد. استفاده از يك طرح عالي و حرفه اي همراه با بازاريابي مناسب كمك خواهد كرد تا نام تجاري شما در صنف هاي مرتبط با كسب و كار شما در ميان مخاطبان پاي به عرصه بگذارد و همچنين اين نام تجاري يك رقيب جدي براي ديگر رقبا در عرصه ي فعاليت به شمار آيد.

3- انعطاف پذير بودن طرح
يك لوگو طراحي شده حرفه اي بايد بتواند به خوبي و بدون تغيير ماهيت و هدف خود در سراسر رسانه هاي مختلف جاي بگيرد. به عنوان مثال قرار گيري آرم يك كمپاني در وب سايت رسمي آن شركت ، بايد توسط مشتريان، فوق العاده به نظر برسد. همچنين اين نشان بايد مشتريان بالقوه اي كه كارت تجاري شما را دريافت مي كنند و يا آرم شما را بر روي يك تابلوي تبليغاتي بزرگ مي بينند، تحت تاثير قرار دهد. اين به اين معني است كه نشان شما بايد طوري طراحي شود كه در هر كانال تبليغاتي به خوبي جاي بگيرد و مشكلاتي از قبيل تركيب بندي ضعيف، كيفيت نامناسب و يا ديگر مشكلات مقياسي را نداشته باشد. اگر آرم شما قابليت انتقال بي وقفه از يك رسانه به رسانه ي ديگري را نداشته باشد، مشروعيت شركت شما را مي تواند  تحت تاثير قرار دهد.

4- گويا بودن نشان
اگرچه طراحي شما شايد به طور مستقيم  نشان دهنده ي محصولات و يا خدمات شما نباشد، اما به طور يقين بايد هدفي در مورد ارزش ها و فرهنگ شركت شما را منعكس كند. در حالت ايده آل فرهنگ شركت شما ، افكار و عقايد مخاطبان شما را تحت تاثير قرار مي دهد. درك و شناخت مخاطبان، شما را قادر مي سازد تا به سادگي يك آرم تاثير گذار و مناسب براي نام تجاري خود طراحي كنيد، به طوري كه اين طرح مخاطبان خود را تحت تاثير قرار داده و بر مشروعيت كسب و كار شما بيافزايد. بخشي از ايجاد يك طرح فريبنده، انتخاب يك رنگ مناسب (يا همان رنگ سازماني)است كه كمك مي كند تا شمااحساسات بيننده ي خود را جادو كنيد.

5- ساده بودن لوگو و آرم
طراحي اثربخش يك آرم در سادگي  آن نهفته است. بهترين طرح ها، ساده ترين آن ها هستند كه جهت تاثيرگذاري بيشتر، در آن ها از رنگ و متن استفاده مي شود، اما يك نشان موفق بدون اين دو مورد نيز به راحتي براي مخاطبان قابل تشخيص مي باشند. اضافه كردن افكت هاي اضافي و يا متن هاي غير ضروري مي تواند مخاطبان را از تصوير نمادين برند شما منحرف سازد و از ارزش طراح شما بكاهد. همچنين استفاده نامناسب از اندازه فونت ها و اشكال نيز مي تواند ارزش كار شما را پايين آورند.

6- آموزنده بودن طرح
در حالي كه طراحي آرم قوي براي يك شركت ، لزوما نبايد انعكاسي دقيق از كاري كه كمپاني شما انجام مي دهد منتقل نمايد، اما بايد آن طرح يك تجربه آموزشي براي مخاطبانتان در بر داشته باشد. نگاه به نشان شما بايد به مخاطبان در درك نام تجاري شما كمك نمايد، يا با انتقال آنچه كه شما انجام مي دهيد، يا نشان دهنده ي فرهنگ شركت شما باشد و يا خدماتي كه شما براي مصرف كنندگان ارائه مي دهيد را به نمايش بگذارد. هم رنگي ، هم سياه و سفيد باشد! اگرچه رنگ بخش مهمي در طراحي يك طرح خوب تلقي مي شود، اما ممكن است رنگ هميشه در دسترس مخاطبان شما نباشد. اگر نشان شما به صورت سياه و سفيد از جذابيت بالايي برخوردار نباشد، شما ممكن است توجه بخشي از مخاطبين خود را از دست بدهيد. در نتيجه آرم شما بايد به گونه اي طراحي شود كه هم در شرايط رنگي و هم در شرايط سياه و سفيد (مانند مهر رسمي شركت يا اوراق فكسي) جذاب باشد و توجه كاربران را به خود جلب نمايد.

7- ماندگاربودن آرم
نشان شما هرگز نبايد تاريخ انقضاء داشته باشد. بهترين طراحي براي شركت شما در آينده نيز، زيبايي خود را حفظ مي نمايد و حتي زماني كه شما طرح خود را مدرن سازي كنيد نيز بيانگر هوييت اصلي تجارت شما خواهد بود. در نتيجه براي انتخاب طرح خود از ساختاري استفاده كنيد كه هميشه در عرصه باشد و به مرسومات كوتاه مدت و مد روز فكر نكنيد. علاوه بر اين، مطمئن شويد كه طرح شما تنها فرهنگ مرسوم شده ي حال حاضر را به نمايش نمي گذارد، زيرا كه در آينده ارزش خود را از دست خواهد داد.

https://tarahienamad.tebyan.net/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۰:۲۸ توسط:آيدا موضوع: نظرات (0)