طراحی گرافیکی طراحی گرافیکی .

طراحی گرافیکی

ویژگی های یک لوگو و آرم حرفه ای

ویژگی های یک لوگو و آرم حرفه ای 1- منحصر به فرد بودن لوگو طراحی لوگو شما باید قدرت حضور در بازار را داشته و بلافاصله توسط مخاطبان شما تشخیص داده شود. یک راه بسیار مناسب برای انجام این کار، عدم استفاده نشان های عمومی، تصاویر و یا آیکون های تکراری است. در حالی که طرح باید معرف کسب و کار شما باشد ولی در عین حال نشان دادن محصول یا خدماتی که شما فراهم می کنید در آرم الزامی نیست. استفاده از خلاقیت بالا، طراحی نوشتاری حرفه ای و تایپوگرافی نیز می تواند، ضمن اضافه کردن اعتبار به طرح لوگو، به منحصر به فرد بودن نام تجاری شما نیز کمک کند. 2- به یاد ماندنی بودن لوگو یک طراحی حرفه ای و عالی ، نیاز به ایجاد یک حس طنین انداز در کاربران با نگاه اول دارد تا آن را به نشانی به یاد ماندنی تبدیل کند .به رسمیت شناختن نام تجاری شما در میان مخاطبان، به ساخت یک رابطه بین شما و مشتریانتان کمک خواهد کرد و باعث افزایش درصد اعتماد به نام تجاری شما و اعتبار شما در بازار خواهد شد. استفاده از یک طرح عالی و حرفه ای همراه با بازاریابی مناسب کمک خواهد کرد تا نام تجاری شما در صنف های مرتبط با کسب و کار شما در میان مخاطبان پای به عرصه بگذارد و همچنین این نام تجاری یک رقیب جدی برای دیگر رقبا در عرصه ی فعالیت به شمار آید. 3- انعطاف پذیر بودن طرح یک طراحی لوگو قوی و حرفه ای باید بتواند به خوبی و بدون تغییر ماهیت و هدف خود در سراسر رسانه های مختلف جای بگیرد. به عنوان مثال قرار گیری آرم یک کمپانی در وب سایت رسمی آن شرکت ، باید توسط مشتریان، فوق العاده به نظر برسد. همچنین این نشان باید مشتریان بالقوه ای که کارت تجاری شما را دریافت می کنند و یا آرم شما را بر روی یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ می بینند، تحت تاثیر قرار دهد. این به این معنی است که نشان شما باید طوری طراحی شود که در هر کانال تبلیغاتی به خوبی جای بگیرد و مشکلاتی از قبیل ترکیب بندی ضعیف، کیفیت نامناسب و یا دیگر مشکلات مقیاسی را نداشته باشد. اگر آرم شما قابلیت انتقال بی وقفه از یک رسانه به رسانه ی دیگری را نداشته باشد، مشروعیت شرکت شما را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. 4- گویا بودن نشان اگرچه طراحی شما شاید به طور مستقیم نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک آرم تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر مشروعیت کسب و کار شما بیافزاید. بخشی از ایجاد یک طرح فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شمااحساسات بیننده ی خود را جادو کنید. 5- ساده بودن لوگو و آرم طراحی اثربخش یک آرم در سادگی آن نهفته است. بهترین طرح ها، ساده ترین آن ها هستند که جهت تاثیرگذاری بیشتر، در آن ها از رنگ و متن استفاده می شود، اما یک نشان موفق بدون این دو مورد نیز به راحتی برای مخاطبان قابل تشخیص می باشند. اضافه کردن افکت های اضافی و یا متن های غیر ضروری می تواند مخاطبان را از تصویر نمادین برند شما منحرف سازد و از ارزش طراح شما بکاهد. همچنین استفاده نامناسب از اندازه فونت ها و اشکال نیز می تواند ارزش کار شما را پایین آورند. 6- آموزنده بودن طرح در حالی که طراحی آرم قوی برای یک شرکت ، لزوما نباید انعکاسی دقیق از کاری که کمپانی شما انجام می دهد منتقل نماید، اما باید آن طرح یک تجربه آموزشی برای مخاطبانتان در بر داشته باشد. نگاه به نشان شما باید به مخاطبان در درک نام تجاری شما کمک نماید، یا با انتقال آنچه که شما انجام می دهید، یا نشان دهنده ی فرهنگ شرکت شما باشد و یا خدماتی که شما برای مصرف کنندگان ارائه می دهید را به نمایش بگذارد. هم رنگی ، هم سیاه و سفید باشد! اگرچه رنگ بخش مهمی در طراحی یک طرح خوب تلقی می شود، اما ممکن است رنگ همیشه در دسترس مخاطبان شما نباشد. اگر نشان شما به صورت سیاه و سفید از جذابیت بالایی برخوردار نباشد، شما ممکن است توجه بخشی از مخاطبین خود را از دست بدهید. در نتیجه آرم شما باید به گونه ای طراحی شود که هم در شرایط رنگی و هم در شرایط سیاه و سفید (مانند مهر رسمی شرکت یا اوراق فکسی) جذاب باشد و توجه کاربران را به خود جلب نماید. 7- ماندگاربودن آرم نشان شما هرگز نباید تاریخ انقضاء داشته باشد. بهترین طراحی برای شرکت شما در آینده نیز، زیبایی خود را حفظ می نماید و حتی زمانی که شما طرح خود را مدرن سازی کنید نیز بیانگر هوییت اصلی تجارت شما خواهد بود. در نتیجه برای انتخاب طرح خود از ساختاری استفاده کنید که همیشه در عرصه باشد و به مرسومات کوتاه مدت و مد روز فکر نکنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که طرح شما تنها فرهنگ مرسوم شده ی حال حاضر را به نمایش نمی گذارد، زیرا که در آینده ارزش خود را از دست خواهد داد.

منبع:

https://logodesign.farsiblog.com/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۰:۲۵ توسط:آیدا موضوع: نظرات (0)

نرم افزارهای مختلف طراحی لوگو

ساخت لوگو و یا اصطلاحاً نشان تجاری، یکی از نخستین مراحل راه اندازی و تاسیس کسب و کارهای نوبنیاد و یا هر نوعی از تجارت است. لوگو و یا آرم، معمولا به شکل یک علامت، تصویر، متن کوتاه و یا ترکیبی از تمامی موارد، توسط نرم ‌افزارهای گرافیکی مختلف طراحی شده و به شکل اختصاصی به ثبت خواهد رسید. امروزه بسیاری از سایت های معتبر جهانی به ارائه نرم افزارهای مبتدی و حرفه ای در زمینه طراحی و ساخت لوگو پرداخته و پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران در این خصوص خواهند بود.قیمت طراحی لوگو

اهمیت طراحی نشان تجاری و یا لوگو
لوگو یکی از مهمترین و اصلی ترین نشان هویت بخش به تمامی ارگان ها، سازمان ها، کارخانجات و سازمان های دولتی و یا خصوصی است. بیشترین اهمیت طراحی لوگو به دلیل متمایز سازی و ایجاد انحصار در کسب و کار و فعالیت یک ارگان بوده و قادر به معرفی فعالیت های مورد نظر افراد در سراسر جهان خواهد بود. از این رو پرداخت هزینه های بسیار زیاد به منظور طراحی و ساخت لوگو، از مراحل غیر قابل اغماض و بسیار ضروری تاسیس، معرفی و گسترش کسب و کارهای مطرح و بسیار بزرگ در سطح جهانی به شمار می آید.

 
انواع مختلف طراحی لوگو چگونه است؟

طراحی آرم و یا لوگو توسط افراد مبتدی
یکی از روش های ساده به منظور طراحی و ساخت لوگو و یا نشان تجاری در آغاز یک کسب و کار ساده و نوپا، کمک گرفتن از افراد مبتدی و یا اصطلاحا آماتور در این زمینه است. از مزایای اصلی این نوع از طراحی لوگو، معرفی و اعلام آغاز فعالیت رسمی در زمینه مورد نظر با صرف هزینه های کمتر و مقرون به صرفه است. این نوع از طراحی و ساخت لوگو معمولا توسط نرم افزارهای بسیار ساده و عمومی انجام شده و احتیاج به دانش تخصصی علوم گرافیکی نخواهد داشت.

طراحی آرم و یا لوگو توسط افراد نیمه حرفه ای

ایده پردازی ساخت لوگو توسط افراد نیمه حرفه ای در مقایسه با طراحی ساده آن، احتیاج به پرداخت هزینه های بیشتر، دانش پایه ای از علوم گرافیکی توسط طراح و استفاده از نرم افزارهای گرافیکی تخصصی تر خواهد داشت. معمولا این سبک از طراحی انواع لوگو به منظور معرفی و انحصار شرکت، ارگان و سازمان های بزرگ تر در سطح کشوری انجام خواهد شد.

طراحی آرم و یا لوگو توسط افراد حرفه ای

این سبک از طراحی لوگو و یا نشان تجاری توسط افراد کاملا متخصص، مجرب و با سابقه در این زمینه انجام شده و احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد داشت. طراحی نشان تجاری توسط افراد حرفه ای به منظور معرفی و ایجاد انحصار در شرکت های بسیار بزرگ و فعال در سطح بین المللی انجام شده و احتیاج به مهارت های حرفه ای، خلاقیت و استفاده از چندین نرم افزار گرافیکی بسیار تخصصی خواهد داشت. معمولا در سطح جهانی این نوع از طراحی لوگو به شکل گروهی انجام شده و نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت.

منبع :

http://armdesign.samenblog.com/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88.html

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۹:۱۱ توسط:آیدا موضوع: نظرات (0)

لوگو چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

لوگو یکی از اجزای مهم در هر برند و کسب و کاری است که می تواند معرف ویژگی ها و محصولات آن باشد. این جلوه های بصری انواع مختلفی دارند که لازم است با توجه به نوع کسب و کار و سایر ویژگی های دیگر که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم، طراحی بشوند. در این مقاله بیشتر به معرفی logo و اهمیت آن می پردازیم.

معرفی لوگو
امروزه کمتر کسی یافت می شود که با لوگو های شرکت های معروفی مانند اپل، نایک، پپسی و ... آشنا نباشد. logo کلمه ای لاتین به معنی نماد، آرم و نشان واره می باشد. این نشانه های گرافیکی را می توان به اشکال گوناگونی که به سلیقه و خلاقیت طراحان گرافیک بستگی دارد، طراحی کرد. لوگو ها به صورت های گوناگونی نظیر حروف، نشانه ها، سمبل یا ترکیبی از این موارد می باشد که به عنوان سمبل و نمادی است که شرکت های تجاری، صنعتی، تولید و کسب و کار های خود با آن شناخته می شود. این عنصر گرافیکی بسته به ذهن خلاق طراحان گرافیک و منحصر به فرد بودن و جلوه بصری که دارا هستند، می توانند در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوند. 

تصویر شماره یک

دلایل اهمیت طراحی لوگو
از دلایل اهمیت این عنصر بصری، می توان به این مورد اشاره کرد که به وسیله آن می توان در زمینه کسب و کار به خصوصیات و تعیین هویت یک سازمان یا کالا جنبه بصری بخشید. طراحی یک سمبل جذاب و کارآمد نقش بسزایی در محبوبیت یک برند دارد. لوگـویی که به خوبی طراحی شده باشد در به ماندگاری نام برند و شرکت و دیده شدن آن در ذهن مشتریان و مخاطبان نقش مهمی دارد. شکل و رنگ لـوگو از مواردی است که ماندگاری برند در ذهن مشتریان را بیشتر می کند. یک لوگو منحصر بفرد باعث می شود که نوع خدمات، اهداف و محصول یک شرکت راحتتر و سریعتر به مخاطبان معرفی شود.

تصویر شماره دو

عوامل مهم در تاثیرگذاری لوگو
از ویژگی ها و فاکتورهای مهمی که می تواند طراحی logo یا لوگو را تاثیر گذارتر نماید، می توان به این موارد اشاره کرد:

انعطاف پذیری: به عنوان مثال شرکت گوگل در طراحی برند به گونه ای عمل کرد که توانست در سالهای بعد نیز سمبل خود را بهبود بخشیده و در مناسبت های مختلف، نشانه های مرتبط با آن روز را در آن بروز رسانی کند.
رنگ: در انتخاب رنگ نیز باید به ماهیت کسب و کار توجه داشت، به عنوان مثال رنگ قرمز برای تجارت های سرشار از انرژی و جسارت مناسب است، رنگ سبز نماد طبیعت و رشد و رنگ آبی، آرامش را به مخاطب القا می کند. 
به کار گیری نام کسب و کار در برند: به عنوان مثال برند هایی مانند کوکا کولا و استار باکس را می توان نام برد که از نام شرکت برای طراحی آرم آن مورد استفاده قرار گرفتند.
پایداری برند: یک طراحی موفق باید به گونه ای باشد که در طول زمان تکامل یافته و ماندگاری خود را با گذراندن طرح ها و مد های گوناگون از دست ندهد.
همچنین در طراحی لـوگو باید نکات زیر رعایت شود:

باید با موضوع، مفهوم و ویژگی های برند سنخیت داشته باشد.
بدون هیچ مشکلی در وب سایت ها و کار های چاپی به صورت آنلاین قابل استفاده باشد.
تصویر شماره سه

تفاوت logo و آرم
لوگو و آرم تفاوت های زیادی دارند و تنها وجه اشتراک آنها در این است که هر دو سمبلی منحصر به فرد برای معرفی سازمان، شرکت، موسسه و ... می باشد.

لوگو یک نماد به شکل و فرم های مختلف گرافیکی است در صورتی که آرم ها یک عنوان گرافیکی به شمار نمی آیند و فقط یک نشانه و یا تصویر گرافیکی ساده هستند.

با دیدن یک آرم می توان گفت که مربوط به چه عنوان و موضوعی است اما نمی توان به این مورد پرداخت که برای چه جایی ( اسم شرکت و سازمان و .... ) می باشد، بنابراین نام شرکت مربوطه در کنار یا زیر آرم ذکر می شود. همچنین در طراحی یک آرم فقط از تصاویر استفاده می شود و کلمات در آن کاربردی ندارد.

در طراحی یک برند از تصویری استفاده می شود که به نام برند و محصول مربوط است در صورتی که در طراحی آرم، تصویر مورد طراحی ارتباط مستقیمی با نام محصول و شرکت دارد.

در طراحی لوگو نیاز به خلاقیت به صورت 100 درصدی مورد نیاز است چون برند شما باید منحصر بفرد باشد ولی در طراحی آرم ، چون نیازی به طراحی اختصاصی آرم وجود ندارد، وجود شباهت ها با سایر رقبا اشکالی نداشته و خلاقیت کمتری در حدود 40 تا 70 درصد مورد نیاز است در نتیجه هزینه پرداختی کمتری وجود دارد.

تصویر شماره سه

انواع logo
در مورد انواع این جلوه های بصری باید گفت:

logo های تصویری: این نوع جلوه های بصری به صورت آیکونیک طراحی می شوند.
logo های نوشتاری: این جلوه های بصری به صورت خلاقانه و سفارشی طراحی شده و می تواند همراه با logo های تصویری باشد.
logo های حرف نماد: این نوع لوگـو ها با حرف اول برند و طراحی خلاقانه شکل می گیرند.
logo های ترکیبی: اگر logo های نوشتاری و تصویری با یکدیگر ترکیب شود، این نوع لوگـو ها ایجاد می شوند.

منبع :

http://armdesign.samenblog.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۸:۳۷ توسط:آیدا موضوع: نظرات (0)